Het serieuze Britse marketingbureau Zazzle Media heeft onlangs een rapport uitgebracht over “The State of SEO.” Het rapport presenteert de resultaten van een onderzoek onder marketeers die werken binnen bedrijven zoals Disney, MoneySuperMarket, RAC, Oxfam, AO.com, Lastminute en anderen. Uit het onderzoek bleek dat, volgens de meeste marketeers van ’s werelds toonaangevende bedrijven, zoekmachineoptimalisatie tegenwoordig belangrijker is dan ooit tevoren. Uit het onderzoek bleek echter dat slechts 22% van de totale marketinginvestering wordt besteed aan SEO. Het is merkwaardig dat 85% van de respondenten methoden voor het promoten van goederen of diensten op internet door middel van zoekmachineoptimalisatie als effectief erkent, terwijl in 2018 79% het met een positieve beoordeling eens was. Lage SEO-kosten worden volgens 61% van de respondenten verklaard door een algemeen gebrek aan marketingkosten. De respondenten werd ook gevraagd hoe gemakkelijk ze zich aanpassen aan veranderingen in zoekalgoritmen. De meeste respondenten antwoordden dat aanpassing aan nieuwe omstandigheden geen ernstige problemen veroorzaakt. Dus voor 10% is het “heel gemakkelijk”, voor 35% “gemakkelijk”, 41% geeft toe “lichte moeilijkheden” te ervaren en slechts 10% vindt het “moeilijk” om zich aan de nieuwe regels aan te passen. Wat is tegenwoordig effectief in SEO? De beoordeling van effectief werkende SEO-tools is als volgt (bij het beantwoorden kunt u verschillende opties kiezen, dus het bedrag is niet 100%): In de kop: “Welke van de volgende SEO-technieken vindt u het meest effectief voor uw merk?” Zoals je kunt zien in de enquête, is de overgrote meerderheid van marketeers van mening dat het maken van nieuwe en het optimaliseren van oude inhoud de meest effectieve methoden zijn voor zoekmachineoptimalisatie. Iets minder dan de helft van de respondenten is er zeker van dat linkbuilding en interne structuuroptimalisatie ook goede resultaten geven, maar tot voor kort werden verplichte trefwoordverzadiging en exacte voorvallen door minder dan 10% van de respondenten als nuttig beschouwd. Interessant is dat 1% procent van de redelijk serieuze marketeers vond dat een van de voorgestelde SEO-tools niet effectief was. Desalniettemin kunnen we nog steeds concluderen dat de “Content is King” -formule die Bill Gates in 1996 voorstelde, wordt bevestigd en vandaag uiterst relevant is. Ter herinnering: in een van zijn essays schreef de oprichter van Microsoft: Ik geloof dat het de inhoud is waarmee het grootste deel van het echte geld op internet zal worden verdiend. Bill Gates En dus hebben zoekmachines in de loop der jaren een lange weg afgelegd voor verbetering en contentmarketing wordt een van de meest effectieve manieren om reclame te maken. SEO-doelen Naast vragen over de effectiviteit van zoekmachineoptimalisatie in het algemeen en de effectiviteit van de individuele tools, werd respondenten in 2019 gevraagd naar SEO-doelen. Op de vraag wat marketeers proberen te bereiken met hun inspanningen op dit gebied, werd het grootste deel van de antwoorden als volgt verdeeld:
Experts van Zazzle Media hebben gemerkt dat de prioriteit van het doel om meer bezoekers te trekken is verdubbeld. Maar conversies, als een SEO-doel dit jaar, werden met 6% minder geïdentificeerd dan de ondervraagden. Conversie wordt door 37% van de marketeers als beste genoemd. Het belang van return on investment in zoekmachineoptimalisatie is met 4 keer afgenomen. Zazzle Media gelooft dat dit feit duidt op een probleem bij het meten van de correlatie tussen SEO en verkoop. Samenvatting van het rapport Aan het einde van hun rapport gaan de auteurs in op het onderwerp “content SEO” en merken op: Content is erg waardevol en we hopen dat steeds meer marketeers nieuwe kwaliteitsformaten zullen testen en beheersen.
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |